Post Format

Vyhledávač Seznamu nepenalizuje stránky s affliate od Invia.cz

Je to už skoro půl roku, co mě poprvé napadlo, že by Seznam.cz mohl nějakým způsobem penalizovat webové stránky, které obsahují affiliate kódy od cestovní agentury Invia.cz. Nedovedl jsem si tenkrát vysvětlit, proč se jedna moje stránka umisťuje pořád tak vzadu ve vyhledávání, když na Google měla stabilně dobré pozice a přicházelo z něj velké množství návštěvníků na web. Bylo mi to prostě podezřelé, protože jsem s žádným jiným webem neměl na Seznamu takové problémy. Týkalo se to pouze tohoto jednoho, kde jsem měl affiliate reklamy od Invia. Několik z vás se mnou i souhlasilo a v komentářích pod příspěvkem potvrdilo moje domněnky, že by na tom mohl být kus pravdy. No, rozhodl jsem se, že zkusím na webu udělat nějaké změny a budu vše pozorně sledovat, jestli se pozice na Seznamu zlepší a nebo ne. A jak to dopadlo?

Napadlo mě udělat následující věc. Jelikož i tento web jako většina mých webů běží na WordPressu, zkusil jsem kompletně změnit šablonu. Říkal jsem si, že třeba ta šablona v něčem Seznamu vadí, obsahovala třeba několik sponzorovaných odkazů v patičce (což asi nebyl hlavní problém), ale celkově podle mě nebyla zrovna nejvíc SEO friendly. Googlu to tenkrát vůbec nevadilo a web měl stabilně přední příčky, na Seznamu byla stránka hluboko vzadu, ať jsem dělal, co jsem dělal. A trvalo to měsíce, přestože jsem dělal linkbuilding jako obvykle. Zkusil jsem tedy nasadit svoji oblíbenou základní WP šablonu Twenty Ten a jen velmi lehce jsem upravil obsah. Přiznám se, že jsem se o web ani tolik nestaral, ani jsem nějak masivně nebudoval odkazy. Jen jsem občas přidal nějaký článek a sledoval, jaký vliv bude mít změna šablony na výsledky hledání Seznamu…

A jaký vliv to mělo? No, jsem z toho fakt překvapen! Najednou jsem na Seznamu začal postupně stoupat! A to až tak, že jsem nyní na tu stejnou frázi dokonce na třetím místě! A už se tam web drží několik týdnů… Takže cíl se povedl, web jsem dostal nahoru ;-). Došel jsem tedy k závěru, že problém byl tehdy zřejmě někde jinde a vyhledávač Seznamu nijak weby s affiliate Invia nepenalizuje. Potvrdilo se mi to navíc i v jiném případě, protože jeden můj novější menší web má výborné pozice na Seznamu, přestože na něm také hojně používám affiliate od Invia.

Myslím si, že je fér, abych to tady napsal a uznal, že moje domněnky z minulého článku byly mylné. A víte, co je největší sranda? Zatímco se mi ten avizovaný web dostal na Seznamu brutálně nahoru, tak na Google se totálně propadl a nevím proč :D. I když možná začínám tušit, co by Googlu mohlo vadit a v čem jsem to možná v minulosti přehnal. Zkusím odstranit některé méně relevantní zpětné odkazy z některých webů. Mám poslední dobou takový pocit, že za to Google dost trestá a že to nejlepší, co můžete udělat, je získat co nejkvalitnější odkazy z tématicky velmi příbuzných nebo podobných webů a nejlépe ještě takové, které jsou třeba „jen“ někde v článku a nejsou site-wide. Zkrátka snažit se o co největší přirozenost odkazů. Někdy méně = více. Budu se teď snažit jít spíše tímto směrem a doufám, že zase nepůjdu na Seznamu dolů a na Google nahoru :D.

Alespoň se mám zase chvíli čím bavit a co zkoumat. Není to naštěstí můj hlavní business, prostě jen takové testy, abych si některé věci ověřil v praxi a měl nějaké nové poznatky a zkušenosti. Takto to i beru… Zároveň se také tímto příspěvkem omlouvám Seznamu za minulé nařčení z penalizace ve vyhledávání! Ověřil jsem si, že jsem se zřejmě mýlil a že tomu tak nebude. Dávám to tedy vědět i vám ostatním, mým čtenářům ;).

PS: A nebo si to tady u mě na blogu minule přečetl Yuhů a něco s tím v Seznamu ručně udělal? 😀

13 komentářů

  1. Ta předchozí šablona měla v patičce nějaké „špatné odkazy“ nebo jaká myslíš, že byla příčina? Rychlejší načítání stránky, lepší struktura webu..?

  2. Radek: Těžko tahle říct… Původní šablona měla 3 sloupcový layout. Ty odkazy byly v patičce, protože to byla free šablona (byly tam 3 sponzorské odkazy). Ale nemyslím si, že by zrovna tyhle odkazy nějak extra vadily Seznamu. Spíš asi nějak vadila ta šablona jako celek, ale proč, to nevím…

    Ta Twenty ten, co tam mám teď, tak je lépe řešená i z hlediska struktury nadpisů. Že dává správně h1 tag u názvů článků atd. Možná prostě jenom měl indexovací robot problém s tou šablonou jako celkem. Zpětnými odkazy to určitě nebylo, protože jsem nedělal žádné velké změny a posunutí z 5. stránky Seznamu na 3. místo na první straně mi přijde velký skok (stránka šplhala postupně). Předtím, ať jsem dělal, co jsem dělal, tak žádný vliv po dobu několika měsíců…

  3. Zajímavé, já mám bohužel u Seznamu s jedním webem stále dveře zavřené. Zkoušel jsem odstranit veškeré odkazy Invie, už přes půl roku na webu nejsou a nepomohlo (takže to odkazy asi opravdu nebude, pač by tu posun byl). Druhým krokem tak bude změna šablony, protože jsem používal stejnou jako ty, je možné že se dočkám konečně lepších pozic a vůbec zařazení do SERPU.

  4. LukasP: Jo jo, oba dva jsme používali tu stejnou šablonu, kterou jsme si upravili podle sebe. Jsem přesvědčen, že prostě Seznamu (netuším proč) nějakým způsobem vadila. Na Google přitom nebyl žádný problém…

    Na druhou stranu jsem rád, že jsem asi přišel na to, kde byl problém a taky že Seznam affiliate od Invia nijak nepenalizuje.

    Každopádně se Seznam někdy chová divně a nechápu, co mohlo vadit… Obsah webu byl celou dobu pěkný a unikátní.

  5. Fit: Přesně tak, Seznam se chová často hodně divně a těžko se z toho pak dá něco posuzovat 🙂

  6. Radek: Jo, bohužel nedosahuje kvalit Google, ale BFU na něm ve velkém hledají, a tak ho nemůžeme podceňovat :D.

  7. Ještě divnější je, že mám na stejné šabloně i jiné weby a ty se v pohodě umisťují jak na Googlu tak Seznamu jakoby nic. Možná nějaký bug nebo špatná úprava šablony pro ten daný web. Kdo ví…

  8. LukasP: Díky za info. No, každopádně já už tuhle šablonu používat nebudu, mám toho už dost :D.

  9. Já osobně mám stejný problém, jen to není Invia, ale Kasa. Na Google jsou pozice velmi dobré, ale Collabim mi pro Seznam hlásí 60+. Někdy mám pocit, že vyhledávač Seznamu je 100 let za opicemi a nepoužívá svůj algoritmus, ale něco, co jde právě kolem.

  10. seznamu to trvá veľmi dlho kým zareaguje na nejakú zmenu, ale asi bol problem fakt v tej šablone, len by ma zaujímalo, prečo si padol v google

  11. peto: Jo, to máš pravdu.

    Co se týká toho Google, tak jsem si říkal, jestli se to nestalo špatným odkazovým profilem. Vedou na mě sice kvalitní tématické odkazy z jiným webů, ale možná až moc odkazů třeba z jiných netématických webů, co jsem dříve dělal výměny atd. Docela si poslední dobou říkám, jestli tomu třeba nemůže škodit i takový podpis na diskuzním fóru, kde je onen web zmíněn.

    Každopádně pozice na Seznamu drží, tam je to fajn :). Já mám zrovna tento web jen tak jako hodně okrajovou záležitost, a tak se o to minimálně starám a nějak to nehlídám/neřeším. Ale asi zkusím odněkud odkazy smazat, jen se bojím, aby to zase neuškodilo pozicím na Seznamu :D. Je to takový začarovaný kruh :D.

Napsat komentář

Tyto pole je nutné vyplnit *.